Pavel Cahlík: web je vaše výkladní skříň v online

Pavel je na značky! V marketingové hantýrce je brandový stratég, manažer značky, brand manager. Jeho cílem je dát každé značce, co si zaslouží: strategii a cíl. A přesně o tom vám bude vyprávět na WordPress Day Brno. My jsme se ale nemohli dočkat a Pavla jsme trochu vyzpovídali už předem. Přečtěte si rozhovor a zjistěte, jaká je Pavlova zkušenost s WordPressem, jakou roli hraje web při budování značky nebo jak využívá AI při práci v marketingu.

Pavel-cahlik2-1

Pamatuješ si na své první setkání s WordPressem? Byla to láska na první pohled?

Tak to je už hoooodně dávno a raději bych asi ani neříkal, jak dlouho to je. Vzpomínám si, že jsem byl paf, že něco tak modulárního je zdarma. Pak ale – stejně jako u jiných lásek – přišlo trochu vystřízlivění: bezpečnost, zbytečné pluginy atd. 

Využíváš WordPress ve své práci? Pokud ano, tak jak?

Běží mi na něm weby. A i weby některých klientů. Ale je zajímavé pozorovat, jak tlak od designérů WordPress upozaďuje a přichází nové nástroje.

Jaké další digitální nástroje používáš při práci a doporučil bys je ostatním?

Můj druhej mozek je Notion. Mám v něm a do něj napojený prakticky všechno. Miluju, že si z něj můžu udělat prakticky cokoliv. Člověk si na něj musí trochu zvyknout, ale pak je to bomba. A taky jsem na něj přišel přes WordPress. Organizovali jsme v něm jeden z WordCampů

Pak už je to taková klasika: ChatGPT, Slack, Discord, Figma, Asana – dost se přizpůsobuju nástrojům klientů, takž je to často zábava.

Pavel-cahlik

Jak důležitou roli hraje web při budování značky?

Zásadní. Je to jako výkladní skříň v online. Pokud nějakou značku neznáte, tak si jdete vyhledat na internet. Pak tohle výkladní okno rozhodne, jestli vám zákazník uvěří a utratí u vás peníze. Nebo bude sdílet váš názor atd. 

Nemusíte na začátku utrácet statisíce nebo miliony. Je to cesta. Ale na té cestě by vás nemělo nic poznament natolik, abyste pak museli uhýbat. 

Co ty a AI? Jak vnímáš její roli v marketingu?

Jsem rád, že dosahujeme prvního vrcholu adopce. Vysvětlím. Byl tu boom, strachy, odmítání, první experti atd. To je u nových technologií naprosto běžný. Některý technologie zaniknou stejně rychle, jak vznikly a nepřežijí tuhle první fázi adopce.

Ale tahle s náma zůstane. Proč si to myslím? Protože míří na jednu z našich základních “potřeb”. Vypadat chytřejší bez námahy.  :-) Pocit, že jsem obelstil systém, ušetřil a natřel to všem chytrolínům, určitě nepodceňujte. 

Jak využívám já? Prakticky každý den. Pro klientskou práci. Umožňuje mi pracovat rychleji s daty a zaměřit se na práci, která má pro klienta vyšší přidanou hodnotu. Nemusím tak třeba detailně pročítat každý dotazník nebo někomu platit za přepisy nahrávek. 

Záludná otázka – představ si, že rozjíždíš svůj první business a máš 200 tisíc Kč jako vstupní budget na marketing. Za co bys je utratil?

Tak nejdřív bych se zeptal, co je to za business… Podle toho by se lišilo to rozdělení. Ale určitě by v tom byla základní identita, web, texty, nějaká forma placené reklamy, profesionálnější fotky (čehokoliv vč. sebe). Ale i tak jsme už přes. Ne moc, ale trochu. Lepší je to rozplánovat a přidat k tomu plán cash-flow. Tyhle velký čísla hodně brzdí rozlet. Ale otázka dobrá. 

Díky Pavle za odpovědi a moc se těšíme na viděnou v září! 👋

Chcete si poslechnout Pavlovu přednášku o marketingu? Zaujal vás program konference? Nečekejte ani minutu a kupte si vstupenku, dokud jsou!

Pavel-cahlik3